donderdag 8 juni 2017

Doorbraak in kunstgrasdossier: College past beleid aan na aandringen D66

Wethouder Bouke Arends van Emmen heeft aangegeven geen rubbergranulaat te gaan gebruiken op het nieuw aan te leggen kunstgras bij voetbalvereniging SVBO. SVBO is de eerste club in de gemeente Emmen waar kurk gebruikt gaat worden en de gemeente heeft aangegeven ook bij toekomstige nieuwe kunstgrasvelden naar kurk te gaan kijken. D66-raadslid Karel Eggen is erg blij met het besluit van de wethouder. Hij vroeg al meerdere malen aandacht voor de gevaren van rubbergranulaat.

“Het is geweldig dat we het college hebben kunnen aansporen tot een dergelijke koerswijziging”, zegt hij. “D66 springt altijd in de bres voor de jeugd en in dit geval vonden wij dat ieder risico dat gelopen werd er één te veel was”. Eggen had eind maart al vragen gesteld over de mogelijke gevaren van rubbergranulaat en aangedrongen op alternatieven. Na uitblijven van antwoord stelde hij opnieuw vragen op 24 mei, waarna de wethouder aangaf kurk te gaan gebruiken. “Een overwinning voor alle sporters, vooral jonge sporters”, vindt Eggen.